divendres, 2 de setembre del 2022

ELEMENTS DEL CURRÍCULUM LOMLOE.



 DECRET 107/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum d’Educació Secundària Obligatòria. 

(D’acord amb el que estableix l’article 2 del Reial decret 217/2022): 


1. Objectius: assoliments que s’espera que l’alumnat haja aconseguit en finalitzar l’etapa i la consecució dels quals està vinculada a l’adquisició de les competències clau. 


2. Competències clau: assoliments que es consideren imprescindibles perquè l’alumnat puga progressar amb garanties d’èxit en el seu itinerari formatiu i afrontar els principals reptes i desafiaments globals i locals. 

Les competències clau apareixen recollides en el perfil d’eixida de l’alumnat al final de l’ensenyament bàsic.


3. Perfil d’eixida: fixa les competències clau que l’alumnat ha d’haver assolit i desenvolupat en finalitzar l’educació bàsica. 

Constitueix el referent últim de l’acompliment competencial, tant en l’avaluació de les diferents etapes i modalitats de la formació bàsica com per a la titulació de graduat en Educació Secundària Obligatòria.


4. Competències específiques: assoliments que l’alumnat ha de poder desplegar en activitats o en situacions l’abordatge de les quals requereix els sabers bàsics de cada matèria o àmbit.

Les competències específiques constitueixen un element de connexió entre, d’una banda, el perfil d’eixida de l’alumnat i, d’altra banda, els sabers bàsics de les matèries o àmbits i els criteris d’avaluació. 

El seu desenvolupament s’ha de produir per mitjà de les situacions d’aprenentatge contextualitzades en les quals cada alumne o alumna haurà de resoldre. 


5. Criteris d’avaluació: referents que indiquen els nivells d’acompliment esperats en l’alumnat en les situacions o activitats d’aprenentatge que requereixen el desplegament de les competències específiques de cada matèria o àmbit en un moment determinat del seu procés d’aprenentatge. 


6. Sabers bàsics: coneixements, destreses i actituds que constitueixen els continguts propis d’una matèria o àmbit l’aprenentatge del qual és necessari per a l’adquisició de les competències específiques. 


L’ordre d’aquests sabers, tal com s’especifiquen en cada una de les matèries, no comporta cap seqüenciació d’aprenentatge. D’acord amb els criteris de la concreció curricular de centre, reconeixent la diversitat en el grup, el context educatiu o altres criteris pedagògics, l’equip educatiu pot aprofundir en uns més que en altres, a més d’agrupar-los i articular-los.


7. Situacions d’aprenentatge: situacions i activitats que impliquen el desplegament per part de l’alumnat d’actuacions associades a les competències específiques i a les competències clau i que contribueixen a la seua adquisició i desenvolupament. La capacitat d’actuació de l’alumnat en enfrontar-se a una situació d’aprenentatge requereix mobilitzar tota mena de coneixements implicats en les competències específiques, com ara els conceptes, els procediments, les actituds i els valors.


Programaciones d’ aula.

RESOLUCIÓ de 12 de juliol de 2022, del secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que imparteixen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat durant el curs 2022-2023



Programacions d’aula per als cursos primer i tercer d’ESO i primer de Batxillerat.

Haurà d’incloure per a cada matèria els següents elements:


a) Les situacions d’aprenentatge adaptades a les característiques del grup. 


b) Els criteris d’avaluació associats a les situacions d’aprenentatge plantejades. 


c) L’organització dels espais d’aprenentatge. 


d) UNITATS DE PROGRAMACIÓ. La distribució del temps. 


e) La selecció i organització dels recursos i materials. 


f) Les mesures d’atenció per a la resposta educativa per a la inclusió.


 g) Els instruments d’avaluació. 


Les indicacions següents són aplicables per a les programacions d’aula de tots els cursos de l’ESO i el Batxillerat: 

  • Les programacions d’aula tindran en compte el que disposa el Decret 104/2018 i l’Ordre 20/2019, en relació amb l’adequació personalitzada d’aquestes programacions, amb la finalitat que tot l’alumnat puga participar en les activitats del seu grup classe i assolir els objectius i les competències clau de l’etapa, de tal manera que es done resposta als diferents ritmes, estils i capacitats d’aprenentatge.

  • Els equips docents poden comptar amb l’assessorament del personal del departament d’Orientació Educativa i Professional en el procés de personalització de les programacions d’aula a les característiques i necessitats del grup classe, ja que aquesta és l’eina més eficient per a donar la resposta educativa a la diversitat en els nivells II i III i, per tant, per a l’eliminació de les barreres a la inclusió més habituals. 

  • S’han d’incorporar mesures per a difondre les bones pràctiques en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació, així com mesures dirigides a la sensibilització, prevenció i erradicació de qualsevol mena de violència i discriminació per causa d’intolerància, especialment referida a condicions de diversitat funcional, gènere, orientació i identitat sexual, ètnia o creences religioses.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada